Uczelnia Techniczno-Handlowa im. Heleny Chodkowskiej - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarządzanie kapitałem klienta

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1201ZL31ZKK
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Zarządzanie kapitałem klienta
Jednostka: Wydział Zarządzania i Logistyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Bilans:

Bilans punktów ECTS:

Liczba godzin ST / NST Punkty ECTS ST / NST

Liczba przeprowadzonych godzin w ramach wykładu 30 16 1,2 0,64

Liczba przeprowadzonych godzin w ramach innych form zajęć (ćwiczeń, konwersatoriów, warsztatów, seminariów, itp.)

Liczba godzin przeznaczona na konsultacje i inne spotkania z wykładowcami 20 20 0,8 0,8

Liczba godzin przeznaczona na przygotowanie się do zajęć (np.: czytanie literatury, analiza danych, poszukiwanie materiałów, prace domowe itp.) 15 20 0,6 0,8

Liczba godzin przeznaczona na przygotowanie się do egzaminów, zaliczeń, kolokwiów oraz egzaminu końcowego 25 30 1,0 1,2

Inne zadania związane z samodzielną pracą studenta w trakcie zajęć (np. liczba godzin przeznaczona na przygotowanie prac semestralnych, projektów, prezentacji, sprawozdań, raportów z przeprowadzonych prac itp.) 10 14 0,4 0,56

ŁĄCZNA LICZBA GODZIN I PUNKTÓW ECTS 100 100 4 4

Skrócony opis:

CEL KSZTAŁCENIA:

− zapoznanie studentów z istotą kapitału klienta;

− zapoznanie studentów ze strategiami budowy kapitału klienta;

− zapoznanie studentów z tworzeniem wartości dla konsumentów indywidualnych i instytucjonalnych jako źródło wartości klienta dla firmy;

− wykształcenie u studentów umiejętności budowy strategii kapitału klienta.

Pełny opis:

TEMATYKA PRZEDMIOTU:

Istota kapitału klienta. Pomiar kapitału klienta. Zarządzanie portfelem klientów. Budowa kapitału klienta a wiedza o klientach. Model zarządzania wiedzą o kliencie. Ocena wiedzy. Tworzenie wiedzy o kliencie. Praktyczne wykorzystanie wiedzy o kliencie. Ochrona wiedzy o kliencie. Segmentacja klientów indywidualnych i biznesowych z uwzględnieniem ich wartości dla przedsiębiorstwa. Badanie wiarygodności klientów. Metodyka badan satysfakcji i lojalności klientów. Rozwinięte modele satysfakcji i lojalności klientów. Wartość dla klienta a pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa. Budowa kapitału klienta w zarządzaniu procesowym i w zarządzaniu jakością. Strategie tworzenia wartości dla konsumentów na różnych rynkach, w tym na rynku dóbr luksusowych. Strategie kreowania wartości dla klienta w łańcuchu dostaw. Strategie innowacji w zarządzaniu kapitałem klienta. Społeczna odpowiedzialność biznesu w budowie kapitału klienta. Budowa kapitału klienta w marketingu relacji. Budowa kapitału klienta z wykorzystaniem Internetu. Wiedza i umiejętność klienta źródłem jego wartości.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA I UZUPEŁNIAJĄCA:

Obowiązkowa:

1. Zarządzanie wartością klienta : pomiar i strategie, B. Dobiegała–Korona, T. Doligalski (red.), Poltext, Warszawa 2010. Rozdz.: 1,2,9,11,13,14,15,18,21,29.

Uzupełniająca:

1. V. Kumar, Zarządzanie wartością klienta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.

2. B. Dobiegała–Korona, P. Masiukiewicz (red.), Customer Value Creation : theory and Practice, Warsaw School of Economics Press, Warszawa 2012.

Efekty uczenia się:

Efekty uczenia się:

a) W zakresie wiedzy:

Student zna istotę i rolę kapitału klienta w zarządzaniu i rozwoju przedsiębiorstwa; Student zna i rozumie zarządzanie kapitałem klienta we współczesnych uwarunkowaniach; Student zna i rozumie narzędzia i strategie budowy kapitału klienta.

Z1_W01; Z1_W02; Z1_W11; Z1_W13; Z1_W15; Z1_W18

b) W zakresie umiejętności:

Student wykorzystuje narzędzia budowy kapitału klienta; Student dokonuje analizować i potrafi budować strategie wzrostu wartości klienta.

Z1_U03; Z1_U11; Z1_U12

c) W zakresie kompetencji społecznych:

Student potrafi budować i zarządzać wartością dla klienta w celu wzrostu kapitału klienta z uwzględnieniem reguł etyki biznesu.

Z1_K05; Z1_K07

Metody i kryteria oceniania:

FORMA ZALICZENIA:

Zaliczenie wykładu na ocenę w formie pisemnej i ustnej.

METODY WERYFIKACJI OSIĄGNIĘCIA PRZEZ STUDENTA EFEKTÓW UCZENIA SIĘ:

Weryfikacja wiedzy poprzez ocenę projektu realizowanego przez studentów w czasie trwania zajęć oraz w trakcie zaliczenia końcowego.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2015/2016" (zakończony)

Okres: 2015-10-01 - 2016-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Barbara Dobiegała-Korona
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin na ocenę
Wykład - Egzamin na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2016-10-01 - 2017-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Barbara Dobiegała-Korona
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin na ocenę
Wykład - Egzamin na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jan Ciesielski, Artur Kwasek, Justyna Żylińska
Prowadzący grup: Jan Ciesielski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Bilans:




Liczba przeprowadzonych godzin w ramach wykładu 30 16 1,2 0,64

Liczba przeprowadzonych godzin w ramach innych form zajęć (ćwiczeń, konwersatoriów, warsztatów, seminariów, itp.)

Liczba godzin przeznaczona na konsultacje i inne spotkania z wykładowcami 20 20 0,8 0,8

Liczba godzin przeznaczona na przygotowanie się do zajęć (np.: czytanie literatury, analiza danych, poszukiwanie materiałów, prace domowe itp.) 15 20 0,6 0,8

Liczba godzin przeznaczona na przygotowanie się do egzaminów, zaliczeń, kolokwiów oraz egzaminu końcowego 25 30 1,0 1,2

Inne zadania związane z samodzielną pracą studenta w trakcie zajęć (np. liczba godzin przeznaczona na przygotowanie prac semestralnych, projektów, prezentacji, sprawozdań, raportów z przeprowadzonych prac itp.) 10 14 0,4 0,56

ŁĄCZNA LICZBA GODZIN I PUNKTÓW ECTS 100 100 4 4


Skrócony opis:

CEL KSZTAŁCENIA:

− zapoznanie studentów z istotą kapitału klienta;

− zapoznanie studentów ze strategiami budowy kapitału klienta;

− zapoznanie studentów z tworzeniem wartości dla konsumentów indywidualnych i instytucjonalnych jako źródło wartości klienta dla firmy;

− wykształcenie u studentów umiejętności budowy strategii kapitału klienta.

Pełny opis:

TEMATYKA PRZEDMIOTU:

Istota kapitału klienta. Pomiar kapitału klienta. Zarządzanie portfelem klientów. Budowa kapitału klienta a wiedza o klientach. Model zarządzania wiedzą o kliencie. Ocena wiedzy. Tworzenie wiedzy o kliencie. Praktyczne wykorzystanie wiedzy o kliencie. Ochrona wiedzy o kliencie. Segmentacja klientów indywidualnych i biznesowych z uwzględnieniem ich wartości dla przedsiębiorstwa. Badanie wiarygodności klientów. Metodyka badan satysfakcji i lojalności klientów. Rozwinięte modele satysfakcji i lojalności klientów. Wartość dla klienta a pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa. Budowa kapitału klienta w zarządzaniu procesowym i w zarządzaniu jakością. Strategie tworzenia wartości dla konsumentów na różnych rynkach, w tym na rynku dóbr luksusowych. Strategie kreowania wartości dla klienta w łańcuchu dostaw. Strategie innowacji w zarządzaniu kapitałem klienta. Społeczna odpowiedzialność biznesu w budowie kapitału klienta. Budowa kapitału klienta w marketingu relacji. Budowa kapitału klienta z wykorzystaniem Internetu. Wiedza i umiejętność klienta źródłem jego wartości.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA I UZUPEŁNIAJĄCA:

Obowiązkowa:

1. Zarządzanie wartością klienta : pomiar i strategie, B. Dobiegała–Korona, T. Doligalski (red.), Poltext, Warszawa 2010. Rozdz.: 1,2,9,11,13,14,15,18,21,29.

Uzupełniająca:

1. V. Kumar, Zarządzanie wartością klienta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.

2. Customer Value Creation : theory and Practice, B. Dobiegała–Korona, P. Masiukiewicz (red.), Warsaw School of Economics Press, Warszawa 2012.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Izabela Gontarek
Prowadzący grup: Iwona Przychocka, Maciej Sikorski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Bilans:

Bilans punktów ECTS


Liczba godzin ST / NST Punkty ECTS ST / NST

Liczba przeprowadzonych godzin w ramach wykładu 30 16 1,2 0,64

Liczba przeprowadzonych godzin w ramach innych form zajęć (ćwiczeń, konwersatoriów, warsztatów, seminariów, itp.)

Liczba godzin przeznaczona na konsultacje i inne spotkania z wykładowcami 20 20 0,8 0,8

Liczba godzin przeznaczona na przygotowanie się do zajęć (np.: czytanie literatury, analiza danych, poszukiwanie materiałów, prace domowe itp.) 15 20 0,6 0,8

Liczba godzin przeznaczona na przygotowanie się do egzaminów, zaliczeń, kolokwiów oraz egzaminu końcowego 25 30 1,0 1,2

Inne zadania związane z samodzielną pracą studenta w trakcie zajęć (np. liczba godzin przeznaczona na przygotowanie prac semestralnych, projektów, prezentacji, sprawozdań, raportów z przeprowadzonych prac itp.) 10 14 0,4 0,56

ŁĄCZNA LICZBA GODZIN I PUNKTÓW ECTS 100 100 4 4

Skrócony opis:

CEL KSZTAŁCENIA:

− zapoznanie studentów z istotą kapitału klienta;

− zapoznanie studentów ze strategiami budowy kapitału klienta;

− zapoznanie studentów z tworzeniem wartości dla konsumentów indywidualnych i instytucjonalnych jako źródło wartości klienta dla firmy;

− wykształcenie u studentów umiejętności budowy strategii kapitału klienta.

Pełny opis:

TEMATYKA PRZEDMIOTU:

Istota kapitału klienta. Pomiar kapitału klienta. Zarządzanie portfelem klientów. Budowa kapitału klienta a wiedza o klientach. Model zarządzania wiedzą o kliencie. Ocena wiedzy. Tworzenie wiedzy o kliencie. Praktyczne wykorzystanie wiedzy o kliencie. Ochrona wiedzy o kliencie. Segmentacja klientów indywidualnych i biznesowych z uwzględnieniem ich wartości dla przedsiębiorstwa. Badanie wiarygodności klientów. Metodyka badań satysfakcji i lojalności klientów. Rozwinięte modele satysfakcji i lojalności klientów. Wartość dla klienta a pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa. Budowa kapitału klienta w zarządzaniu procesowym i w zarządzaniu jakością. Strategie tworzenia wartości dla konsumentów na różnych rynkach, w tym na rynku dóbr luksusowych. Strategie kreowania wartości dla klienta w łańcuchu dostaw. Strategie innowacji w zarządzaniu kapitałem klienta. Społeczna odpowiedzialność biznesu w budowie kapitału klienta. Budowa kapitału klienta w marketingu relacji. Budowa kapitału klienta z wykorzystaniem Internetu. Wiedza i umiejętność klienta źródłem jego wartości.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA I UZUPEŁNIAJĄCA:

Obowiązkowa:

1. Zarządzanie wartością klienta : pomiar i strategie, B. Dobiegała–Korona, T. Doligalski (red.), Poltext, Warszawa 2010. Rozdz.: 1,2,9,11,13,14,15,18,21,29.

Uzupełniająca:

1. V. Kumar, Zarządzanie wartością klienta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.

2. B. Dobiegała–Korona, P. Masiukiewicz (red.), Customer Value Creation : theory and Practice, Warsaw School of Economics Press, Warszawa 2012.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Zalewska, Justyna Żylińska
Prowadzący grup: Maciej Sikorski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Weronika Łukasiewicz, Katarzyna Zalewska
Prowadzący grup: Maciej Sikorski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uczelnia Techniczno-Handlowa im. Heleny Chodkowskiej.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-4 (2023-10-17)