Zarządzanie zasobami ludzkimi
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1201ZL21ZZL |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie zasobami ludzkimi |
Jednostka: | Wydział Zarządzania i Logistyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Bilans: | Bilans punktów ECTS obowiązujący od roku akademickiego 2021/2022 Liczba godzin ST/NST Punkty ECTS ST/NST Liczba przeprowadzonych godzin w ramach wykładu 30 16 1,2 0,64 Liczba przeprowadzonych godzin w ramach innych form zajęć (ćwiczeń, konwersatoriów, warsztatów, seminariów, itp.) 30 16 1,2 0,64 Liczba godzin przeznaczona na konsultacje i inne spotkania z wykładowcami 5 10 0,2 0,4 Liczba godzin przeznaczona na przygotowanie się do zajęć (np.: czytanie literatury, analiza danych, poszukiwanie materiałów, prace domowe itp.) 20 30 0,8 1,2 Liczba godzin przeznaczona na przygotowanie się do egzaminów, zaliczeń, kolokwiów oraz egzaminu końcowego 20 34 0,8 1,36 Inne zadania związane z samodzielną pracą studenta w trakcie zajęć (np. liczba godzin przeznaczona na przygotowanie prac semestralnych, projektów, prezentacji, sprawozdań, raportów z przeprowadzonych prac itp.) 20 19 0,8 0,76 ŁĄCZNA LICZBA GODZIN I PUNKTÓW ECTS 125 125 5 5 Bilans punktów ECTS obowiązujący do roku akademickiego 2020/2021 Liczba godzin ST/NST Punkty ECTS ST/NST Liczba przeprowadzonych godzin w ramach wykładu 30 16 1,2 0,64 Liczba przeprowadzonych godzin w ramach innych form zajęć (ćwiczeń, konwersatoriów, warsztatów, seminariów, itp.) 15 16 0,6 0,64 Liczba godzin przeznaczona na konsultacje i inne spotkania z wykładowcami 15 15 0,6 0,6 Liczba godzin przeznaczona na przygotowanie się do zajęć (np.: czytanie literatury, analiza danych, poszukiwanie materiałów, prace domowe itp.) 20 30 0,8 1,2 Liczba godzin przeznaczona na przygotowanie się do egzaminów, zaliczeń, kolokwiów oraz egzaminu końcowego 25 34 1,0 1,36 Inne zadania związane z samodzielną pracą studenta w trakcie zajęć (np. liczba godzin przeznaczona na przygotowanie prac semestralnych, projektów, prezentacji, sprawozdań, raportów z przeprowadzonych prac itp.) 20 14 0,8 0,56 ŁĄCZNA LICZBA GODZIN I PUNKTÓW ECTS 125 125 5 5 |
Skrócony opis: |
CEL KSZTAŁCENIA: − zapoznanie z koncepcją zarządzania kapitałem ludzkim w warunkach turbulentnego otoczenia, tj. elastycznością w wymiarze organizacyjnym i jednostkowym, oraz elastycznością jako kluczową kompetencją pracowników, − zapoznanie z metodami i technikami w obszarach zarządzania zasobami ludzkimi, − rozpoznawanie i rozróżnianie funkcji personalnych, − nabycie umiejętności niezbędnych do efektywnej realizacji funkcji personalnej w firmie, − rozpoznawanie i analizowanie ryzyka personalnego we współczesnym zarządzaniu zasobami ludzkimi. |
Pełny opis: |
Tematyka przedmiotu obowiązująca od roku akademickiego 2021/2022 - Ewolucja funkcji personalnej. - Rodzaje funkcji personalnych. - Podstawy koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi. - Modele zarządzania personelem: model kapitału ludzkiego i model sita. - Zarządzanie międzypokoleniowe pracownikami. - Współczesne kierunki zarządzania zasobami ludzkimi - Elastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim i jego determinanty. - Rekrutacja i selekcja pracowników: etapy, narzędzia i metody. - Motywacja i motywowanie – rodzaje, narzędzia i metody. - Wynagradzanie personelu – zasady, funkcje, przepisy prawne. - Rozwój potencjału kompetencyjnego organizacji i poszczególnych pracowników. - Wynagradzanie kompetencji. - Rozwój potencjału pracowników – metody, narzędzia. - Szkolenia tradycyjne i nowoczesne formy rozwoju. - Ocenianie i ocena pracownicza – rodzaje ocen, zasady i funkcje. - Kompetencje zawodowe pracowników. - Rola kultury organizacyjnej i wartości w ZZL. - Model przywództwa sytuacyjnego w zarządzaniu personelem. - Ryzyko personalne we współczesnych organizacjach a realizacja funkcji personalnych. - Patologiczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi: mobbing, wypalenie zawodowe, dyskryminacja, pracoholizm, rywalizacja, stres chroniczny w pracy. - Anomia pracownicza. - Zarządzanie międzypokoleniowe pracownikami. - Zarządzanie wiekiem. Tematyka przedmiotu obowiązująca do roku akademickiego 2020/2021 − Ewolucja funkcji personalnej. − Podstawy koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi. − Istota i rodzaje zarządzania zasobami ludzkimi. − Zmiana podejścia do zasobów ludzkich: od zasobów do kapitału. − Zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji wiedzy. − Pomiar wartości kapitału ludzkiego. − Elastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim i jego determinanty. − Elastyczne pozyskiwanie kapitału ludzkiego. − Rozwój potencjału kompetencyjnego organizacji i poszczególnych pracowników. − Narzędzia identyfikacji potrzeb kompetencyjnych, motywowanie rozwoju kompetencyjnego oraz konsekwencje braku rozwoju kompetencji społecznych. − Wynagradzanie kompetencji. − Metody i narzędzia wykorzystywane w obszarach zarządzania kapitałem ludzkim w firmach. − Ryzyko personalne we współczesnych organizacjach. − Patologiczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi. − Zarządzanie międzypokoleniowe pracownikami. |
Literatura: |
Literatura obowiązująca do roku akademickiego 2020/2021 Obowiązkowa: 1. A. Król, A. Warzecha, M. Zieliński (red.), Funkcja personalna w przedsiębiorstwie: zakres, pomiar realizacji, uwarunkowania, MCeDeWu, Warszawa 2018. 2. A. Pocztowski, Zarządzanie zasobami ludzkimi: koncepcje, praktyki, wyzwania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2018. Uzupełniająca: 1. T. Oleksyn, Zarządzanie kompetencjami: teoria i praktyka, Wolters Kluwer, Warszawa 2018. 2. M. Tomczak, B. Krawczyk-Bryłka (red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi: wybrane aspekty, Difin, Warszawa 2017. Literatura obowiązująca do roku akademickiego 2020/2021 Obowiązkowa: 1. Funkcja personalna w przedsiębiorstwie: zakres, pomiar realizacji, uwarunkowania, M. Król, A. Warzecha, M. Zieliński (red.), CeDeWu, Warszawa 2018. 2. A. Pocztowski, Zarządzanie zasobami ludzkimi: koncepcje, praktyki, wyzwania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2018. 3. Zarządzanie zasobami ludzkimi: wybrane aspekty, M. Tomczak, B. Krawczyk-Bryłka (red.), Difin, Warszawa 2017. Uzupełniająca: 1. T. Oleksyn, Zarządzanie kompetencjami: teoria i praktyka, Wolters Kluwer, Warszawa 2018. 2. Ch. Espinoza, M. Ukleja, Zarządzanie milenialsami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018. |
Efekty uczenia się: |
Efekty uczenia się obowiązujące do roku akademickiego 2021/2022 a) W zakresie wiedzy: Student ma podstawową wiedzę z problematyki zarządzania zasobami ludzkimi z dwóch perspektyw: od strony pracodawcy i służb personalnych oraz od strony kandydatów do pracy i samych pracowników Z1_W01; Z1_W02; Z1_W05; Z1_W06; Z1_W07; Z1_W12; Z1_W17; Z1_W18; Z1_W19 b) W zakresie umiejętności: Student potrafi analizować zachodzące procesy i funkcje personalne w firmie. Z1_U04; Z1_U05; Z1_U07; Z1_U16 c) W zakresie kompetencji społecznych: Student rozumie potrzebę dalszego pogłębiania wiedzy z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, wie w jaki sposób należy tworzyć środowisko społeczne w miejscu pracy, które sprzyjałyby rozwojowi kompetencji zawodowych, szczególnie interpersonalnych. Z1_K01; Z1_K02; Z1_K06; Z1_K07; Z1_K08; Z1_K09 Efekty uczenia się obowiązujące do roku akademickiego 2020/2021 a) W zakresie wiedzy: Student ma uporządkowaną wiedzę z problematyki zarządzania zasobami ludzkimi z dwóch perspektyw: od strony pracodawcy i służb personalnych oraz od strony kandydatów do pracy i samych pracowników Z1_W01; Z1_W02; Z1_W05; Z1_W06; Z1_W07; Z1_W12; Z1_W17; Z1_W18; Z1_W19 b) W zakresie umiejętności: Student potrafi rozpoznawać i analizować zachodzące procesy i funkcje personalne w organizacji, jednocześnie planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole. Z1_U04; Z1_U05; Z1_U07; Z1_U16 b) W zakresie kompetencji społecznych: Student rozumie potrzebę dalszego pogłębiania wiedzy z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, wie w jaki sposób należy tworzyć środowisko społeczne w miejscu pracy, które sprzyjałyby rozwojowi kompetencji zawodowych, szczególnie interpersonalnych. Z1_K01; Z1_K02; Z1_K06; Z1_K07; Z1_K08; Z1_K09 |
Metody i kryteria oceniania: |
FORMA ZALICZENIA: Zaliczenie ćwiczeń w formie prac indywidualnych i grupowych w trakcie ćwiczeń, prezentacje z doświadczeń zawodowych studenta z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi. Zaliczenie wykładu w formie prac indywidualnych, egzaminu pisemnego lub ustnego. METODY WERYFIKACJI OSIĄGNIĘCIA PRZEZ STUDENTA EFEKTÓW UCZENIA SIĘ: Osiąganie przez studentów efektów kształcenia jest weryfikowane w trakcie ćwiczeń (poprzez aktywność i kolokwium, prezentacje), a przede wszystkim podczas egzaminu, który może mieć zarówno charakter ustny, jak i pisemny (w zależności od trybu studiów). Warunkiem zaliczenia egzaminu jest uprzednie zaliczenie ćwiczeń i potwierdzenie w trakcie egzaminu osiągnięcia wymaganych w ramach przedmiotu efektów kształcenia. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2015-10-01 - 2016-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 16 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Waldemar Ziemski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2016-10-01 - 2017-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 16 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Stanisław Krysiński, Adam Krzyżanowski, Waldemar Ziemski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
CW
CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 16 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Stanisław Krysiński, Adam Krzyżanowski, Janusz Wiśniewski, Waldemar Ziemski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
N CW
CW
CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 16 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Edward Gancarz, Stanisław Krysiński, Adam Krzyżanowski, Janusz Wiśniewski, Waldemar Ziemski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
N CW
WYK
CW
CW
CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 16 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Stanisław Krysiński, Wojciech Werpachowski, Waldemar Ziemski | |
Prowadzący grup: | Barbara Bojewska, Edward Gancarz, Stanisław Krysiński, Wojciech Werpachowski, Waldemar Ziemski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
WYK
CW
CW
N CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 16 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Artur Kwasek, Waldemar Ziemski, Justyna Żylińska | |
Prowadzący grup: | Barbara Bojewska, Iwona Przychocka, Iwona Sobiecka, Waldemar Ziemski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin na ocenę |
|
Bilans: | BILANS PUNKTÓW ECTS Liczba godzin ST/NST Punkty ECTS ST/NST Liczba przeprowadzonych godzin w ramach wykładu 30 16 1,2 0,64 Liczba przeprowadzonych godzin w ramach innych form zajęć (ćwiczeń, konwersatoriów, warsztatów, seminariów, itp.) 15 16 0,6 0,64 Liczba godzin przeznaczona na konsultacje i inne spotkania z wykładowcami 15 15 0,6 0,6 Liczba godzin przeznaczona na przygotowanie się do zajęć (np.: czytanie literatury, analiza danych, poszukiwanie materiałów, prace domowe itp.) 20 30 0,8 1,2 Liczba godzin przeznaczona na przygotowanie się do egzaminów, zaliczeń, kolokwiów oraz egzaminu końcowego 25 34 1,0 1,36 Inne zadania związane z samodzielną pracą studenta w trakcie zajęć (np. liczba godzin przeznaczona na przygotowanie prac semestralnych, projektów, prezentacji, sprawozdań, raportów z przeprowadzonych prac itp.) 20 14 0,8 0,56 ŁĄCZNA LICZBA GODZIN I PUNKTÓW ECTS 125 125 5 5 |
|
Skrócony opis: |
CEL KSZTAŁCENIA: − zapoznanie z koncepcją zarządzania kapitałem ludzkim w warunkach turbulentnego otoczenia, tj. elastycznością w wymiarze organizacyjnym i jednostkowym, oraz elastycznością jako kluczową kompetencją pracowników, − zapoznanie z metodami i technikami w obszarach zarządzania zasobami ludzkimi, − rozpoznawanie i rozróżnianie funkcji personalnych, − nabycie umiejętności niezbędnych do efektywnej realizacji funkcji personalnej w firmie, − rozpoznawanie i analizowanie ryzyka personalnego we współczesnym zarządzaniu zasobami ludzkimi. |
|
Pełny opis: |
TEMATYKA PRZEDMIOTU: − Ewolucja funkcji personalnej. − Podstawy koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi. − Istota i rodzaje zarządzania zasobami ludzkimi. − Zmiana podejścia do zasobów ludzkich: od zasobów do kapitału. − Zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji wiedzy. − Pomiar wartości kapitału ludzkiego. − Elastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim i jego determinanty. − Elastyczne pozyskiwanie kapitału ludzkiego. − Rozwój potencjału kompetencyjnego organizacji i poszczególnych pracowników. − Narzędzia identyfikacji potrzeb kompetencyjnych, motywowanie rozwoju kompetencyjnego oraz konsekwencje braku rozwoju kompetencji społecznych. − Wynagradzanie kompetencji. − Metody i narzędzia wykorzystywane w obszarach zarządzania kapitałem ludzkim w firmach. − Ryzyko personalne we współczesnych organizacjach. − Patologiczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi. − Zarządzanie międzypokoleniowe pracownikami. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA I UZUPEŁNIAJĄCA: Obowiązkowa: 1. Funkcja personalna w przedsiębiorstwie: zakres, pomiar realizacji, uwarunkowania, M. Król, A. Warzecha, M. Zieliński (red.), CeDeWu, Warszawa 2018. 2. A. Pocztowski, Zarządzanie zasobami ludzkimi: koncepcje, praktyki, wyzwania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2018. 3. Zarządzanie zasobami ludzkimi: wybrane aspekty, M. Tomczak, B. Krawczyk-Bryłka (red.), Difin, Warszawa 2017. Uzupełniająca: 1. T. Oleksyn, Zarządzanie kompetencjami: teoria i praktyka, Wolters Kluwer, Warszawa 2018. 2. Ch. Espinoza, M. Ukleja, Zarządzanie milenialsami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
WYK
N CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 16 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Gontarek | |
Prowadzący grup: | Barbara Bojewska, Agnieszka Nowocień | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin na ocenę |
|
Bilans: | Bilans punktów ECTS obowiązujący od roku akademickiego 2021/2022 Liczba godzin ST/NST Punkty ECTS ST/NST Liczba przeprowadzonych godzin w ramach wykładu 30 16 1,2 0,64 Liczba przeprowadzonych godzin w ramach innych form zajęć (ćwiczeń, konwersatoriów, warsztatów, seminariów, itp.) 30 16 1,2 0,64 Liczba godzin przeznaczona na konsultacje i inne spotkania z wykładowcami 5 10 0,2 0,4 Liczba godzin przeznaczona na przygotowanie się do zajęć (np.: czytanie literatury, analiza danych, poszukiwanie materiałów, prace domowe itp.) 20 30 0,8 1,2 Liczba godzin przeznaczona na przygotowanie się do egzaminów, zaliczeń, kolokwiów oraz egzaminu końcowego 20 34 0,8 1,36 Inne zadania związane z samodzielną pracą studenta w trakcie zajęć (np. liczba godzin przeznaczona na przygotowanie prac semestralnych, projektów, prezentacji, sprawozdań, raportów z przeprowadzonych prac itp.) 20 19 0,8 0,76 ŁĄCZNA LICZBA GODZIN I PUNKTÓW ECTS 125 125 5 5 Bilans punktów ECTS obowiązujący do roku akademickiego 2020/2021 Liczba godzin ST/NST Punkty ECTS ST/NST Liczba przeprowadzonych godzin w ramach wykładu 30 16 1,2 0,64 Liczba przeprowadzonych godzin w ramach innych form zajęć (ćwiczeń, konwersatoriów, warsztatów, seminariów, itp.) 15 16 0,6 0,64 Liczba godzin przeznaczona na konsultacje i inne spotkania z wykładowcami 15 15 0,6 0,6 Liczba godzin przeznaczona na przygotowanie się do zajęć (np.: czytanie literatury, analiza danych, poszukiwanie materiałów, prace domowe itp.) 20 30 0,8 1,2 Liczba godzin przeznaczona na przygotowanie się do egzaminów, zaliczeń, kolokwiów oraz egzaminu końcowego 25 34 1,0 1,36 Inne zadania związane z samodzielną pracą studenta w trakcie zajęć (np. liczba godzin przeznaczona na przygotowanie prac semestralnych, projektów, prezentacji, sprawozdań, raportów z przeprowadzonych prac itp.) 20 14 0,8 0,56 ŁĄCZNA LICZBA GODZIN I PUNKTÓW ECTS 125 125 5 5 |
|
Skrócony opis: |
CEL KSZTAŁCENIA: − zapoznanie z koncepcją zarządzania kapitałem ludzkim w warunkach turbulentnego otoczenia, tj. elastycznością w wymiarze organizacyjnym i jednostkowym, oraz elastycznością jako kluczową kompetencją pracowników, − zapoznanie z metodami i technikami w obszarach zarządzania zasobami ludzkimi, − rozpoznawanie i rozróżnianie funkcji personalnych, − nabycie umiejętności niezbędnych do efektywnej realizacji funkcji personalnej w firmie, − rozpoznawanie i analizowanie ryzyka personalnego we współczesnym zarządzaniu zasobami ludzkimi. |
|
Pełny opis: |
Tematyka przedmiotu obowiązująca od roku akademickiego 2021/2022 - Ewolucja funkcji personalnej. - Rodzaje funkcji personalnych. - Podstawy koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi. - Modele zarządzania personelem: model kapitału ludzkiego i model sita. - Zarządzanie międzypokoleniowe pracownikami. - Współczesne kierunki zarządzania zasobami ludzkimi - Elastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim i jego determinanty. - Rekrutacja i selekcja pracowników: etapy, narzędzia i metody. - Motywacja i motywowanie – rodzaje, narzędzia i metody. - Wynagradzanie personelu – zasady, funkcje, przepisy prawne. - Rozwój potencjału kompetencyjnego organizacji i poszczególnych pracowników. - Wynagradzanie kompetencji. - Rozwój potencjału pracowników – metody, narzędzia. - Szkolenia tradycyjne i nowoczesne formy rozwoju. - Ocenianie i ocena pracownicza – rodzaje ocen, zasady i funkcje. - Kompetencje zawodowe pracowników. - Rola kultury organizacyjnej i wartości w ZZL. - Model przywództwa sytuacyjnego w zarządzaniu personelem. - Ryzyko personalne we współczesnych organizacjach a realizacja funkcji personalnych. - Patologiczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi: mobbing, wypalenie zawodowe, dyskryminacja, pracoholizm, rywalizacja, stres chroniczny w pracy. - Anomia pracownicza. - Zarządzanie międzypokoleniowe pracownikami. - Zarządzanie wiekiem. Tematyka przedmiotu obowiązująca do roku akademickiego 2020/2021 − Ewolucja funkcji personalnej. − Podstawy koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi. − Istota i rodzaje zarządzania zasobami ludzkimi. − Zmiana podejścia do zasobów ludzkich: od zasobów do kapitału. − Zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji wiedzy. − Pomiar wartości kapitału ludzkiego. − Elastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim i jego determinanty. − Elastyczne pozyskiwanie kapitału ludzkiego. − Rozwój potencjału kompetencyjnego organizacji i poszczególnych pracowników. − Narzędzia identyfikacji potrzeb kompetencyjnych, motywowanie rozwoju kompetencyjnego oraz konsekwencje braku rozwoju kompetencji społecznych. − Wynagradzanie kompetencji. − Metody i narzędzia wykorzystywane w obszarach zarządzania kapitałem ludzkim w firmach. − Ryzyko personalne we współczesnych organizacjach. − Patologiczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi. − Zarządzanie międzypokoleniowe pracownikami. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązująca do roku akademickiego 2020/2021 Obowiązkowa: 1. A. Król, A. Warzecha, M. Zieliński (red.), Funkcja personalna w przedsiębiorstwie: zakres, pomiar realizacji, uwarunkowania, MCeDeWu, Warszawa 2018. 2. A. Pocztowski, Zarządzanie zasobami ludzkimi: koncepcje, praktyki, wyzwania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2018. Uzupełniająca: 1. T. Oleksyn, Zarządzanie kompetencjami: teoria i praktyka, Wolters Kluwer, Warszawa 2018. 2. M. Tomczak, B. Krawczyk-Bryłka (red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi: wybrane aspekty, Difin, Warszawa 2017. Literatura obowiązująca do roku akademickiego 2020/2021 Obowiązkowa: 1. Funkcja personalna w przedsiębiorstwie: zakres, pomiar realizacji, uwarunkowania, M. Król, A. Warzecha, M. Zieliński (red.), CeDeWu, Warszawa 2018. 2. A. Pocztowski, Zarządzanie zasobami ludzkimi: koncepcje, praktyki, wyzwania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2018. 3. Zarządzanie zasobami ludzkimi: wybrane aspekty, M. Tomczak, B. Krawczyk-Bryłka (red.), Difin, Warszawa 2017. Uzupełniająca: 1. T. Oleksyn, Zarządzanie kompetencjami: teoria i praktyka, Wolters Kluwer, Warszawa 2018. 2. Ch. Espinoza, M. Ukleja, Zarządzanie milenialsami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
N WYK
WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 16 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Zalewska, Justyna Żylińska | |
Prowadzący grup: | Barbara Bojewska, Agnieszka Nowocień | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
WYK
N CW
CW
CW
CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 16 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Weronika Łukasiewicz, Katarzyna Zalewska | |
Prowadzący grup: | Edward Gancarz, Mariusz Gorustowicz, Agnieszka Nowocień, Agnieszka Rola-Jarzębowska, Andrzej Woźniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uczelnia Techniczno-Handlowa im. Heleny Chodkowskiej.